اخبار, بلاگ

مدیرعامل مبنا فرتاک از نقش توکن‌سازی در طبقات مختلف دارایی می‌گوید

مدیرعامل مبنا فرتاک از نقش توکن‌سازی در طبقات مختلف دارایی می‌گوید / بررسی ابعاد مختلف پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک آریا

توکن‌سازی یا توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی، شامل ثبت حق مالکیت دارایی به صورت توکن‌های دیجیتال در یک بلاکچین است. این می‌تواند شامل دارایی‌های فیزیکی مانند املاک و مستغلات، هنر یا کالاها، همچنین دارایی‌های دیجیتال مانند مالکیت معنوی یا سهام شرکت باشد. با ایجاد توکن‌های دیجیتالی که حق مالکیت را نشان می‌دهند، توکن‌سازی در دارایی‌ها امکان دموکراتیک‌کردن معاملات و ایجاد بازارهای منصفانه‌تر را فراهم کند که این امر از طریق پلتفرم توکن‌سازی امکان‌پذیر است.

مرتضی حسینی، مدیرعامل شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا در گفت‌و‌گو با «راه پرداخت» از تأثیر و نقش توکن‌سازی در پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال می‌گوید. حسینی در این گفت‌و‌گو به معرفی پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک پرداخت و موارد استفاده از این پلتفرم و امکانات آن را تشریح کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا، در چشم‌انداز همیشه در حال تحول فناوری مالی، معرفی فناوری بلاکچین یک تغییر بازی بوده است. این امر به طور قابل توجهی بر نقدینگی و تجارت طبقات مختلف دارایی تأثیر گذاشته و شفافیت را برای صنعت غیرشفاف گذشته به ارمغان آورده است.

حسینی معتقد است توکن‌سازی که توسط پلتفرم‌هایی مانند پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک تسهیل می‌شود، نقشی اساسی در پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. توکن‌سازی فرایند تبدیل حقوق دارایی‌های فیزیکی به توکن‌های دیجیتال، با بهره‌گیری از مزایای کلیدی فناوری بلاکچین؛ سرعت، شفافیت و امنیت است.

مرتضی حسینی با اشاره به پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک آریا توضیح داد: «پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک یک رویکرد ماژولار برای توکن‌سازی ارائه می‌دهد و به صادرکنندگان این امکان را می‌دهد تا توکن‌های امنیتی را با سهولت و انعطاف‌پذیری ایجاد و مدیریت کنند و برای رفع نیاز به رعایت مقررات در یک بازار مالی پویا طراحی شده است.»

او ادامه داد: «این پلتفرم امکان ادغام گزینشی ماژول‌های مختلف را فراهم می‌کند، که توسط مبنا فرتاک یا توسعه‌دهندگان شخص ثالث توسعه یافته‌اند و نیازهای متنوع صادرکنندگان را برآورده می‌کنند و در عین حال مطابق با مقررات در حال تحول و پویایی بازار هستند.»

 

موارد استفاده تجاری از پلتفرم‌ توکن‌سازی فرتاک چیست؟

به گفته حسینی اولین مورد استفاده از پلتفرم توکن‌سازی فرتاک، توکن‌سازی دارایی‌های فیزیکی است. این امکان تبدیل دارایی‌های دنیای واقعی مانند املاک و مستغلات را به توکن‌های دیجیتالی فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا بیان کرد: «این فرایند باعث افزایش نقدینگی، تسهیل تجارت در بازارهای ثانویه و کاهش موانع ورود می‌شود. سرمایه‌گذاران با سرمایه محدود اکنون می‌توانند به دارایی‌هایی که به طور سنتی گران و نقدشونده بودند دسترسی داشته باشند و در آن سرمایه‌گذاری کنند.»

مورد دومی که حسینی درباره آن توضیح داد پیشنهادات توکن امنیتی (STO) بود. او در این خصوص گفت: «پلتفرم توکن‌سازی فرتاک با ارائه ماژول‌هایی مانند CappedSTO و PreSaleSTO، فرایند انجام پیشنهادات رمز امنیتی (STOs) را ساده می‌کند. این ماژول‌ها به صادرکنندگان اجازه می‌دهند پارامترهای ارائه را تعریف کنند؛ ازجمله زمان شروع و پایان، انتخاب ارز (ETH یا POLY) و ساده‌سازی صدور توکن‌های امنیتی. STOها به یک روش محبوب جمع‌آوری کمک‌های مالی تبدیل شده‌اند و پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک این فرایند را ساده می‌کند.»

مدیرعامل مبنا فرتاک آریا، با اشاره به مدیریت انتقال، کاربرد سوم این پلتفرم گفت: «این پلتفرم ماژول‌های TransferManager از جمله GeneralTransferManager، CountTransferManager، PercentageTransferManager و ManualApprovalTransferManager را ارائه می‌دهد. این ماژول‌ها به صادرکنندگان کمک می‌کنند تا انتقال توکن را مدیریت و محدود کنند، از انطباق با مقررات خاص اطمینان حاصل می‌کنند و قوانین سفارشی‌شده برای انتقال توکن را فعال می‌کنند.»

حسینی در ادامه با اشاره به مدیریت مجوز، یکی دیگر از کاربردهای این توکن توضیح داد: «این پلتفرم ماژول‌های GeneralPermissionManager را به منظور تعریف مجوزها برای اقدامات و عملکردهای مختلف در ماژول‌ها و توکن‌ها ارائه می‌دهد. این ویژگی به صادرکنندگان اجازه می‌دهد مجوزها را به اشخاص ثالث واگذار کنند و مدیریت اعتبار و مجوزها را ساده‌تر کنند.»

نقاط بازرسی از دیگر کاربردهای تجاری پلتفرم توکن‌ساز مبنا فرتاک است. او در این خصوص توضیح داد: «معرفی ماژول‌های چک‌پوینت، قابلیت‌های پلتفرم را بیشتر افزایش می‌دهد. این ماژول‌ها امکان پرس‌وجوی مداوم از مانده توکن و عرضه کل را در مقاطع زمانی مشخص می‌کنند که به‌ویژه برای پرداخت سود سهام و حاکمیت زنجیره‌ای مفید است.»

 

بررسی امکانات پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک

مدیرعامل مبنا فرتاک آریا در ادامه امکانات پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک را تشریح کرد. او با اشاره به سیستم مدولار گفت: «رویکرد ماژولار پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک به صادرکنندگان اجازه می‌دهد توکن‌ها را با مجموعه وسیعی از ماژول‌ها سفارشی کنند. این ماژول‌ها را می‌توان توسط مبنا فرتاک یا توسعه‌دهندگان شخص ثالث توسعه داد و سازگاری و سفارشی‌سازی را ارائه داد.»

حسینی در ادامه با اشاره به ساختار کارمزد این پلتفرم توضیح داد: «این پلتفرم به صادرکنندگان اجازه می‌دهد انواع مختلفی از هزینه‌ها را برای استفاده از ماژول، ازجمله هزینه‌های راه‌اندازی، هزینه‌های استفاده و هزینه‌های ماهانه مشخص کنند. این ساختار کارمزد انعطاف‌پذیری را برای صادرکنندگان فراهم کرده و شفافیت را تضمین می‌کند.»

به گفته حسینی یکی دیگر از ویژگی‌های این پلتفرم انطباق با مقررات است که ویژگی کلیدی پلتفرم محسوب می‌شود. این ویژگی تضمین می‌کند که توکن‌های امنیتی ایجادشده با استفاده از پلتفرم به الزامات و استانداردهای نظارتی در حال تغییر پایبند هستند و خطر عدم انطباق را کاهش می‌دهد.

او با اشاره به امکان نقدینگی تقویت‌شده در پلتفرم توکن‌سازی مبنا فرتاک گفت: «توکن‌سازی از طریق پلتفرم با کاهش آستانه ورود به بازار و حداقل مبالغ تراکنش، نقدینگی دارایی‌ها را افزایش می‌دهد. این امر فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران باز می‌کند.»

مدیرعامل مبنا فرتاک آریا در پایان با اشاره به مؤلفه امنیت و شفافیت بیان کرد: «فناوری بلاکچین زیربنای پلتفرم، امنیت و شفافیت را در همه فرایندها، از صدور توکن تا تجارت، تضمین می‌کند. همچنین خطر تقلب را کاهش می‌دهد و حمایت از سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.